dissabte, 23 d’agost de 2014

CAPÍTOL 36: Pa d'espelta o #romaní

Senyores i senyors:
Tinc el gust i l'honor de publicar en aquest capítol la primera col·laboració de la millor joiera-fornera que conec. Amb tots vostès CRISTINA HARO !!!






Nota: lletra, recepta i foto de la mateixa artista.


Una olor. Una olor pot ser el desencadenant d'un munt de records i sensacions, tan bones com dolentes. Pot despertar aquell record guardat en un racó del teu cap i que, sinó hagués estat per això, no l'hauries tingut present.
La veritat es que jo en tinc uns quants... Les àvies que fan olor a naftalina, em recorda quan mon àvia em duia a missa els diumenges i aquelles dones portaven els abrics de mudar per anar ha escoltar les paraules del mossèn.
O la fragància de gessamí i flors de taronger, una visita a la mesquita de Córdoba un mes d'abril de fa molts anys.
I l'olor de terra mullada de després d'un bon xàfec? Doncs les tardes de diumenge que anàvem tota la família al bosc a caçar bolets, caragols o espàrguls....
Però el que no m'hagués imaginat mai, és que, una cosa fet per mi, pogués causar tantes bones sensacions!
I és que el pa que faig, fa viatjar a la gent a moments i records de la seva infància... Quan tenen un tall l'oloren, tanquen els ulls i diuen "fa la mateixa olor que el que menjava de petit...."
I no hi ha res que m'ompli més, que el pa agradi. Però sobretot, que una menja tan senzilla pugui remoure tantes coses.
I tot això? Doncs per què avui, els meus guants, m'han recordat que un dia em vaig perdre per un jardí de #Romaní."

INGREDIENTS

1.000g de farina d'espelta integral
1/2 l d'aigua freda.
 pastilla de llevat levital
20g de sal

RECEPTA

Es barregen els ingredients. En funció de com veiem la barreja, haurem d'anar afegint aigua o farina.
Quan la barreja és homogènia en fem una bola i la deixem reposar 3/4 d'hora i la tapem amb un drap humit perquè no faci crosta.
Després del temps, fem una barra i la deixem dins la safata del forn amb paper vegetal (perquè no s'enganxi) i la tornem a tapar amb un drap humit. I la deixem reposar una hora.
Uns 10  minuts abans de que s'acabi el temps, encenc el forn al Màxim (dalt i baix) i amb una safata d'aigua, per tal de que faci vapor.
Quan estigui calent, el posem a uns 200, a dalt i baix.
Tirem farina damunt el pa i li fem tallets. I el posem el forn a mitja altura. Durant a 30 minuts.
Passats els 30 minuts, mirem si estar torradet i el traiem.
Un cop fred, es pot degustar amb una mica de mantega.
Bon profit!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

gràcies per arribar fins aquí!