dijous, 27 de febrer de 2014

CAPÍTOL 32: Pa fàcil o #cristina

Si sou seguidors d'alguns blogs de cuina us n'haureu adonat que s'han omplert de receptes de pans de mil tipus i formes diferents. Això té una fàcil explicació: el pa és la proposta per aquest mes de febrer que han fet des de Memòries d'una cuinera. Jo per ara encara no estic gaire viciada al pa casolà, però queda tan bo que segur que aviat podré incloure-ho a la meva llista d'addiccions.
He decidit iniciar-me en aquest món amb un pa blanc senzill, i la veritat és que queda molt bo. És el pa que fa la Cristina a casa seva (hola Cris!). És una artista. Una artista fent pa i una encara millor artista fent joies. Feu una ullada al seu blog i quedareu meravellats amb les seves creacions. Ara, ja us aviso que un dels millors collarets que ha fet és MEU! Un dia, ja fa anys, estàvem sopant i ella el portava posat, crec que es va adonar que jo havia quedat hipnotitzada per la joia en qüestió i no en podia apartar la vista; ara que també es podia pensar que li estava mirant les tetes i que al final del sopar li demanaria relacions. Bé, el fet és que me'l va regalar. Així de fàcil. Va veure que m'agradava molt i me'l va regalar. Ja veieu que amb amigues així no fan falta "nòvios" rics. Ara estic esperant que es faci famosa, es converteixi en una joiera súper cotitzada i així vendre'm el collaret i treure'n uns quants euros! És mentida, està clar. Ni amb tots els milions que ara sortegen els de la Once pel dia del Pare em podrien pagar el valor que té per mi el meu collaret preciós!
Aquí us deixo aquesta joia de pa.
Cristina: gràcies :)

INGREDIENTS per un pa simple

250 g de farina
160 g d'aigua tèbia
5 g de llevat fresc (jo faig servir el de la marca Levital)
4 g de sal

PREPARACIÓ del pa simple

1: Posem la farina en un bol. Fem un clotet al mig de la farina i hi afegim el llevat esmicolat.
2: Afegim l'aigua sobre el llevat i ho remenem una mica amb una cullera per tal de que el llevat es dissolgui.
3: Hi afegim la sal i ho comencem a amassar (a mà o a màquina)
4: Quan la massa ja no se'ns enganxi a les mans fem una bola i la tapem amb un drap humit. La deixem reposar durant una hora aproximadament.
5: Passat aquest temps (haurà crescut) la tornem a amassar una mica i li donem forma. Tornem a tapar la massa i la deixem reposar fins que hagi doblat el seu volum.
6: Es cou al forn a uns 200ºC durant uns 25 minuts. Abans de posar el pa al forn podem fer els talls amb un ganivet molt afilat.
7: S'ha de deixar refredar completament i ja estarà a punt.
Que vagi de gust! 

5 comentaris:

  1. Fer pa sempre és un plaer !!!! El teu te molt bona pinta!

    ResponElimina
  2. Si que és addictiu fer pa, si.
    El pa t'ha quedat molt bé i tens molta sort amb aquesta amiga.;)
    Moltíssimes gràcies per participar.

    ResponElimina
  3. Sembla una bona recepta, el pa té molt bona pinta! Ara vaig a veure el blog que proposes... Bon cap de setmana!

    ResponElimina
  4. Flequera i joiera...aquesta amiga teva ha de ser una artista molt completa! I el pa que li has pillat t'ha quedat genial! Petons1

    ResponElimina
  5. té molt bona pinta!!! Moltíssimes gràcies per participar. petonets

    ResponElimina

gràcies per arribar fins aquí!