diumenge, 16 de febrer de 2014

CAPÍTOL 31: Cupcakes de vainilla amb crema pastissera o #147

A vegades ens trobem en situacions en les que sembla que la vida hagi deixat de tenir sentit. Són èpoques difícils, dies tristos. Diuen que l'esperança és l'últim que es perd, però arriba un moment en el que fins i tot això sembla que desaparegui. Et trobes sola. Mires al teu voltant i, mentre tu et vas enfonsant a poc a poc, la vida continua, el món no s'ha aturat per contemplar la teva desesperació. Sí, aquesta és la paraula que defineix el meu estat: desesperada. No trobo solucions. No veig la sortida d'aquest forat en el que he caigut. No sé què fer. Demanar ajuda? Està clar que ho he fet, a tots els meus amics (als del Facebook), i moltes vegades! Si és que ja veig que m'estic fent pesada i tot, al final em quedaré sense amistats.
Passen els dies i jo continuo intentant superar aquest mal moment, esperant un cop de sort, un gir inesperat que em deixi avançar. Però això no passa i aquí em teniu, quasi sense ànims, a punt de llençar la tovallola i renunciar a continuar aquest camí.
Sí, fa molts dies que estic encallada al nivell 147 del Candy Crush. Si us plau envieu-me vides!



Com comprendreu no m'he vist ni en cor de publicar una recepta nova, us deixo la d'aquests cupcakes que vaig fer fa un temps. Són bons però no saben jugar al Candy Crush.

INGREDIENTS per uns 12 cupcakes de vainilla amb crema pastissera

PEL PASTISSET:
 
150 ml de llet
200 g de sucre
3 rovell d'ou
200 g de farina
1/2 sobre de llevat (jo faig servir Royal)
100 g de mantega pomada
1 culleradeta d'essència de vainilla

PER LA CREMA:

125 ml de llet
33 g de sucre
1 rovell d'ou petit
10 g de midó (jo he fet servir Maizena)
1/2 culleradeta d'essència de vainilla
una mica de canyella en pols

PREPARACIÓ dels cupcakes de vainilla amb crema pastissera

PASTISSET (són els mateixos que vaig fer aquí)

1: En un bol posem la farina i el llevat prèviament tamisats, el sucre i la mantega. Ho barregem fins que ens quedi una consistència com de molletes de pa, ho podem fer amb les mans.
2: En un altre bol batem els ous. Seguidament hi afegim la llet i la vainilla i ho remenem fins que quedi una mescla homogènia.
3: Afegim la mescla dels ous sobre la de la farina. Ho batem fins que s'hagi incorporat totalment.Atenció! No ho hem de batre massa sinó els pastissets no quedaran prou flonjos.
3: Omplim els motlles dels cupcakes fins a ¾ de la seva capacitat.
4: Es cou al forn durant uns 20-25 minuts aproximadament a 180ºC. Els deixem refredar completament.

CREMA PASTISSERA (és la mateixa que vaig fer aquí):
1: Escalfem a foc baix 3/4 parts de la llet amb el sucre.
2: En un altre recipient (per exemple un bol) hi afegim el rovell d'ou, el midó i la resta de la llet. Ho batem fins que quedi una mescla homogènia i el midó s'hagi dissolt.
3: Seguidament hi afegim la vainilla i la canyella i ho tornem a mesclar bé.
4: Quan la llet estigui a punt de bullir hi afegim la mescla del bol i ho anem remenant fins que comença a espessir, serà ràpid perquè hi ha poca quantitat. Llavors ho retirem del foc.
5: Deixem refredar completament la crema pastissera tapada amb film (el film ha de tocar la crema, així evitem que faci pell)

PASTISSET + CREMA:

1: Amb una cullera posem la crema pastissera damunt del cupcake.
2: Els decorem com ens vingui de gust.
3: Ja els tenim llestos per menjar.

Que vagi de gust!

2 comentaris:

  1. Ma germana també n'és una fan d'aquest joc...sort que et deixa temps per preparar aquests cupcakes tan deliciosos!

    ResponElimina
  2. Que tots els problemes fossin com aquest! Un dolç sempre ajuda a portar-ho millor ;)

    ResponElimina

gràcies per arribar fins aquí!