dissabte, 15 de juny de 2013

CAPÍTOL 12: Pastís de cireres o #canvid'armari

Hi ha dos dies a l'any que em generen una ansietat terrible: el dia de desar la roba d'estiu i treure la d'hivern i el dia de desar la roba d'hivern i treure la d'estiu. I avui no m'ha tocat més remei que fer el canvi d'armari que ja fa més d'una setmana que ha arribat la calor i per molt que remeni i remeni l'armari les samarretes de màniga curta no apareixeran soles. Doncs bé, com cada any em llevo decidida a treure la roba d'estiu. Al principi sempre començo amb alegria: "mira aquest jersei que mono, ja no me'n recordava!", "ai, si també tenia aquestes sandàlies" i tot el que vaig traient em fa com il.lusió. Però llavors no se'm acudeix res millor que dir "vaig a emprovar-me aquest vestit de tirants!", i aquí comencen els disgustos: "què passa? vols dir que no he acabat de baixar la cremallera? No? No pot ser! El vestit no em passa de les cuixes!!". M'emprovo una faldilla i el mateix, em poso uns pantalons curts i també. I no us penseu que torno a desar aquesta roba no, il.lusa com sóc la deixo a l'armari i em dic "a veure, si a partir de la setmana entrant sopo lleuger cada dia d'aquí a un mes segur que ja em va bé". Però cada any em passa igual: mai sopo lleuger i mai puc tornar a posar-me ni aquell vestidet, ni la faldilla ni els pantalons curts.
Ara, enguany he localitzat a un dels culpables dels disgustos que m'emporto amb el #canvid'armari.
Us en deixo la recepta. Boníssim!

INGREDIENTS pel pastís de cireres. En vam menjar unes 10 racions.

3 ous mitjans batuts
250 g de farina
100 g de farina d'ametlla
150 g de sucre
150 g de mantega pomada
1 cullerada de cafè d'essència de vainilla
75 ml de llet
1/2 sobre de llevat químic (Royal)
400 g aproximadament de cireres (sense pinyol)
unes quantes ametlles picades


PREPARACIÓ del pastís de cireres

1: Batem el sucre amb la mantega fins que agafi una textura cremosa.
2: Hi afegim els ous d'un en un i ho batem.
3: Tamisem la farina i el llevat i ho afegim a la barreja anterior.
4: Hi afegim la llet, l'essència de vainilla, la farina d'ametlla i ho barregem bé.
5: Hi afegim més o menys la meitat de les cireres, a les que prèviament haurem tret el pinyol (amb paciència).
6: Untem un motlle amb mantega i hi posem la massa del pastís. Jo he fet servir un motlle rodó de 20 cm.
7: Acabem de tirar les cireres i les ametlles picades per damunt del pastís.
8: Es cou al forn a uns 180ºC durant una hora ben bona.

Que vagi de gust! 

Nota: la recepta és del llibre: "Baking, step by step" de Caroline Bretherton


2 comentaris:

  1. Si tens tres criatures, el canvi de roba encara pot esdevenir una penitència major!!! El pastís, genial! El provaré de fer!

    ResponElimina
  2. Tot el que sigui amb cireres m'encanta.
    I estressar-me per la roba? No gràcies, després de pecar amb un pastís com aquest a qui li importa que tibin una mica els pantalons :-D
    Ptnts
    Dolça

    ResponElimina

gràcies per arribar fins aquí!