diumenge, 12 de maig de 2013

CAPÍTOL 7: Pa de cacau amb Crema de xocolata (Nutella casolana) o #sócaddicte

Hola.
Sóc l'autora de Cuina Ficció i tinc una addicció. Si algú que llegeix aquest blog em coneix pot pensar que és a la cervesa. Doncs no. Bé... o potser sí, però ara aquest tema no ve al cas. La meva més preocupant addicció és la xocolata. I el pitjor de tot és que els metges no es prenen seriosament la meva malaltia, resulta que no està ni contemplada per la seguretat social! L'únic tractament que em recomanen és no menjar-ne. I jo ja ho he intentat, de debò que cada setmana ho intento. Estic al supermercat i penso "avui no en compraré", però sempre tinc la mala sort que agafo un d'aquells carros que estan manipulats i que, sense que jo ho vulgui, sempre acaben dirigint-se al passadís de les xocolates i, està clar, em veig obligada a comprar-ne. És físicament inevitable. Al final vaig arribar a la conclusió que només tenia dues opcions: o tancar-me voluntàriament en un centre mental o deixar-me portar per la meva addicció. I segur que ja heu deduït quina va ser la decisió. Des de llavors, i sense cap mena de remordiment, per berenar menjo pa de cacau o crema de xocolata (que intenta ser una Nutella o Nocilla casolana). Sé que molts us identificareu amb les meves paraules, doncs feu com jo i reconeixeu-ho: #sócaddicte, i què?!

INGREDIENTS per una barreta de Pa de cacau i un pot de Crema de xocolata (Nutella casolana)

PEL PA:

225 g de farina
30 g de cacau en pols: aquesta vegada he fet servir Colacao, però d'altres ho he fet amb cacau en pols de la marca Valor. Amb aquest últim el pa no queda tan dolç.
20 g de sucre
7,5 g d'oli
150 ml d'aigua tèvia
 12 g de llevat fresc

PER LA CREMA DE XOCOLATA (NUTELLA CASOLANA):

50 g d'avellanes torrades
60 g de xocolata negre per fondre (tipus Nestlé Postres)
40 g de xocolata blanca per fondre (també tipus Nestlé Postres)
200 ml de llet
90 g de sucre
1 cullerada sopera d'oli


PREPARACIÓ de la barreta de Pa de cacau i del pot de Crema de xocolata (Nutella casolana)

DEL PA:
1: Tamisem la farina i el cacau en pols.
2: Hi afegim el sucre i la llevadura i ho barregem tot.
3: Hi afegim l'oli i l'aigua, ho barregem i amassem fins que quedi una massa elàstica que no s'enganxi a les parets del bol on la tinguem.
4: Fem una bola amb la massa i la deixem reposar aproximadament una hora tapada amb un drap humit per tal de que fermenti.
5: Una vegada la massa ha fermentat, la tornem a amassar una mica per treure-li l'aire, li donem la forma que vulguem i la deixem reposar fins que hagi doblat el seu volum.
6: Es cou al forn durant uns 25-30 minuts a 200ºC.
7: Treiem el pa del forn i el deixem refredar completament.

DE LA CREMA DE XOCOLATA (Nutella casolana):

1: Triturem tant com puguem les avellanes. Com més triturades estiguin menys trossets d'avellana ens trobarem a la crema de xocolata.
2: Escalfem la llet amb el sucre i hi fonem les xocolates.
3: Ho barregem amb les avellanes i hi afegim una cullerada sopera d'oli. Obtindrem una mescla bastant líquida, però no patiu que un cop es refreda ja agafa la textura cremosa de la Nutella o Nocilla.
4: Posem la mescla dins d'un pot i la deixem refredar a la nevera. La podeu deixar unes hores o fins i tot d'un dia per l'altre.
5: I ja es pot untar a les llesques del pa de cacau.

Que vagi de gust! 

2 comentaris:

  1. Hahahaha! Jo també #sócaddicte XD A mi també em passa sovint ^^" Intento no comprar-ne però és inevitable, a mi i als de casa ens encanta la xocolata XD
    Provarem aquest pa ^^ Té molt bona pinta :)

    Petonets ^^

    ResponElimina

gràcies per arribar fins aquí!