diumenge, 5 de maig de 2013

CAPÍTOL 6: Galetes de xocolata amb Nutella o #telebasura

Benvolgut o benvolguda lector o lectora:
Em plau escriure aquestes breus paraules per sincerar-me. Ara, no esperis una confessió sorprenent, ni l'explicació de cap succés increïble ni molt menys esperis que desvetlli algun secret. No. Avui, si se m'és permès, parlaré per parlar que també està bé. Anem al tema que ens ocupa. En un atac tan sobtat com poc freqüent de sinceritat, ja que de normal acostumo a dir vàries mentides al dia, vull dir que a mi el que m'agrada és la "tele basura". És que jo a partir de les deu de la nit, que és quan puc seure davant d'aquest meravellós instrument per a l'entreteniment que és la tele, no tinc el més mínim interès per saber com es reprodueixen els pingüins, com es va acabar l'Imperi Romà o si són més dolentes les industries farmacèutiques o la gent que compra els pebrots al súper i no al pagès del poble del costat. Que a aquesta hora m'és igual quins són els aliments que em mataran més aviat o quin és el polític de la setmana que s'ha embutxacat els nostres calers. A partir de les deu de la nit (i els caps de setmana tot el dia) renuncio a culturitzar-me. El que vull és saber quin dissenyador farà el vestit de novia de la "famosilla" de moda, ser testimoni de l'emocionant escena d'una filla adoptada que es retroba a la seva mare biològica gràcies al programa de la tele o veure com una sèrie de personatges són capaços d'endevinar-te el futur amb una sola trucada de telèfon.
I què millor que aquestes galetes de xocolata per acompanyar una sessió de #telebasura!
Ei, que si ets dels que es miren els telenotícies les galetes estaran igual de bones.

INGREDIENTS per unes 30 galetes de xocolata
1 ou
130 g de mantega pomada
120 g de sucre
250 g de farina
60 g de farina d'ametlla
15 g de cacau en pols (jo faig servir el de la marca Valor)
Nutella o Nocilla: edito podeu fer-la casolana tal com s'explica aquí

PREPARACIÓ de les galetes de xocolata

1: Barregem la farina, l'ametlla, el sucre i el cacau en pols.
2: Hi afegim la mantega i ho mesclem bé.
3: Hi afegim l'ou batut i ho amassem fins que la massa no s'enganxi a les parets del recipient.
4: Estirem la massa damunt de paper vegetal amb l'ajuda d'un corró (o estri similar) i la deixem reposar a la nevera 1 hora aproximadament. Hem de tenir en compte que la massa de les galetes pràcticament no creix quan es cou.
5: Tallem la massa amb la forma que vulguem o que puguem (segons els estris que es tinguin!)
6: Coem les galetes al forn a uns 170º durant uns 15 minuts (depèn del forn i del gruix que les haguem fet)
7: Les deixem refredar completament (si no ens cremarem els dits!) i finalment es poden untar amb Nutella o Nocilla segons el que més ens agradi.
8: A menjar!

NOTA: Podeu trobar la recepta original al blog Dulces Bocados.

Que vagi de gust!  



3 comentaris:

  1. Aquesta dosi condensada de cacau em sembla genial!!! I pel que fa la teva confessió...m'hi afegeixo...a mi l'únic que m'agrada, a partir de les deu del vespre, és estirar-me i veure una sèrie que em faci oblidar "l'estat del món"!!!

    ResponElimina
  2. Maria; Jo de tu en faria un llibre amb tot aixó!! el Titol : Receptes dolçes amb borratxo de pensaments.

    Molts petonets i felicitats!!!

    ResponElimina

gràcies per arribar fins aquí!